طرز تهیه ۳ غذای پروتئینی بدون گوشت و مرغ


غذاهای حاوی مرغ سرشار از پروتئین هستند ولی ممکن است بعضی از افراد از آن لذت نبرند. اگر شما هم جزو این افراد هستید پیشنهاد می کنیم که غذاهای پروتئینی بدون گوشت را درست کنید و لذت ببرید.

با شناخت غذاهایی که حاوی پروتئین زیاد هستند می توانید رژیم غذایی بدون داشتن مرغ را تجربه کنید و البته غذاهای خوشمزه میل کنید. بدن انسان برای سالم بودن همیشه نیاز به املاح و مواد معدنی دارد و به همین منظور باید رژیم غذایی متعادل را داشته باشید که تمام گروه های مواد غذایی در آن جای داشته باشند.

یکی از عناصر ضروری پروتئین می باشد که کمک می کند انرژی زیادی جذب کنید و قوای گلوکز را کم کنید و توده های ماهیچه را افزایش دهید. یکی از پرمصرف ترین پروتئین ها گوشت مرغ است و این را هم میدانیم که همه افراد از آن لذت نمی برند و یا پس از مصرف دو یا سه بار در هفته ممکن است از طعم آن خسته شوند. می توانید با روش های مختلف طعم آن را تغییر دهیم ولی بعضی از غذاها را می توانید بدون مرغ تهیه کنید که بسیار خوشمزه هم هستند.

یکی از عناصر حیاتی، پروتئین می باشد، زیرا کمک می کند تا انرژی بیشتری جذب شود و قوای گلوکز را کاهش دهد و توده های عضلانی را هم افزایش می دهد؛ یکی از رایج ترین پروتئین ها، مرغ است. و میدانیم که همه از آن لذت نمی برند و یا پس از مصرف دو تا سه بار در هفته ممکن است که از طعم آن خسته شوند شما می توانید آن را به روش های مختلف برای تغییر طعم آن آماده کنید. بااین حال ما بعضی غذاهای آسان سرشار از پروتئین بدون مرغ را فراهم کرده ایم.

روزش تهیه غذاهای پروتئین دار بدون گوشت

۱- غذا بدون مرغ و گوشت :نخود را در سس ماست طبیعی قرار دهید

این اولین دستورالعمل می باشد و اینها، هر دو دارای پروتئین بالا هستند . نخودها یکی از بهترین غذاها در رژیم های گیاهی هستند که به جای گوشت جایگزین میشوند این بار ما آنها را با ماست طبیعی مخلوط میکنیم تا حالت خامه ای باور نکردنی را به وجود آورد.

مواد لازم :

یک فنجان نخود پخته شده (۲۲۰گرم)

یک قاشق چای خوری زیره (۵گرم)

یک سیر خرد شده متوسط

نمک و فلفل به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس:

یک دوم ماست ساده (۱۰۰گرم)

یک قاشق غذا خوری زیره

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه :

روغن زیتون را درون قابلمه گرم کنید سپس زیره و نمک را به آن اضافه کنید. فلفل را یک دقیقه بعد از زیره اضافه کنید سپس نخودها را هم اضافه کنید تا مواد خوب مخلوط شوند و هم بزنید و خاموش کنید.

یک کاسه کوچک برای سس بردارید و چهار عنصر را با هم ترکیب کنید شما می توانید این غذا را با نان تست و یا چیپس میل کنید. البته زیاد نخورید زیرا کالری بالایی دارد. یکی دیگر از منابع خوب برای پروتئین سبزیجات می باشند.

۲- غذا بدون مرغ و گوشت :سالاد تون ماهی تازه با سبزیجات

رسپی دوم برای لذت بردن از یک تکه نان تازه ایده ال است معمولا شما ممکن است قوطی کنسرو تون را در نظر بگیرید اما این بارما از گزینه های طبیعی تری استفاده میکنیم که علاوه بر اینکه آن ارزان تر است،دارای عطر و طعم متمایزی نیز میباشند و باعث تجربه جدیدتری از سبزیجات روزانه نیز میشوند.

مواد لازم:

یک تکه تون ماهی مدالیون

۵ تکه بروکلی

۵ تکه گل کلم

همچنین بخوانید : اولین قسمت ساخت ایران ۲ در نمایش خانگی + تصاویر

یک چهارم پیاز بنفش

یک سیر کوچک خرد شده

۳ تا قاشق غذا خوری روغن زیتون (۴۸ گرم)

۱ قاشق غذا خوری سس سویا (۱۵میلی لیتر)

نمک و فلفل به میزان کافی

طرز تهیه:

در یک تابه،تون ماهی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون طبخ کنید و کنار بگذارید و در تابه دیگری سبزیجات را با ۲ قاشق چای خوری از روغن باقی مانده بپزید.ماهی ها را در قطعات کوچک ببرید و به سبزیجات اضافه کنید و سپس نمک و فلفل و سس سویا را بیفزاییدو اجازه بدهید تا کامل بپزند و بعد سرو کنید.این سالاد سس سویا برای صبحانه یا یک میان وعده سبک مناسب است ، ما توصیه میکنیم که هنگام اضافه کردن نمک مراقب باشید زیرا خود تون ماهی طعم نمک دارد.

۳- غذا بدون مرغ و گوشت :توپ های سیب زمینی

یکی دیگر از دستورالعمل های ساده بدون مرغ است که میتوانید تهیه کنید و مطمئنا فرزندانتان دوست خواهند داشت ، پودر میگو را میتوان از هر سوپر مارکت بزرگی خریداری کرد یا اگر میگو در منزل دارید،میتوانید آن را خرد کنید و به صورت پودر در بیاورید.

طرز تهیه 3 غذای پروتئنیی بدون گوشت و مرغ

روش آماده سازی سه نوع غذای پروتئین دار بدون گوشت و مرغ

مواد لازم :

۲ قاشق غذا خوری پودر میگوی خشک (۳۰گرم)

۴ سیب زمینی متوسط که قبلا با نمک پخته شده است.

یک چهارم پیاز متوسط

اسپری روغن

یک بوته گشنیز

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

سیب زمینی پخته شده را خمیر مانند کنید،پیاز و نمک و فلفل و تمام مواد را با هم مخلوط کنید.با یک قاشق چای خوری،قطعات کوچکی از مواد بردارید و توپ هایی با قطر حدود ۵ سانتیمتر ایجاد کنید.در یک تابه،کمی روغن بریزید و وقتی که داغ شد،توپ ها را در آن بریزید .و اجازه دهید تا از هر طرف طلایی رنگ شوند.شما میتوانید این سیب زمینی ها را با سالاد صرف کنید.آنها خیلی سریع آماده میشوندو برای روزهای پر مشغله و یا تابستان ها که شما میخواهید چیز تازه ای داشته باشید به خوبی به کار میروند.شمامیتوانید آنها را گرم یا سرد بخورید، این توپ ها را با سس سالاد مصرف کنید اما به یاد داشته باشید که از ماست تهیه شده باشد.